Dit document beschrijft de algemene bepalingen die van toepassing zijn op de behandelingsovereenkomst tussen de therapeut Sabine Schouten van Drishti Hypnotherapie, Coaching en de cliënt(en).
1. Totstandkoming van de behandelingsovereenkomst
Va het kennismakingsgesprek en het maken van een nieuwe afspraak voor een vervolggesprek, ontstaat er een behandelingsovereenkomst. Deze overeenkomst wordt schriftelijk vastgelegd.
2. Inhoud van de behandelingsovereenkomst
De behandelingsovereenkomst is tweeledig:
3. Beëindiging van de overeenkomst
De overeenkomst kan op de volgende manieren of door de volgende omstandigheden worden beäindigd:
i. De client houdt zich herhaaldelijk niet aan de algemene bepalingen van deze overeenkomst of aan gemaakte afspraken tijdens de sessies.
ii. De therapeut acht zich, gezien de problematiek van de client en de eigen competentie, niet bekwaam om verdere begeleiding te bieden. Dit is van toepassing bij contra-indicaties.
4. Verstrijken van de overeenkomst
De overeenkomst eindigt automatisch indien er voor een periode langer dan drie maanden na de laatste sessie geen nieuwe afspraak is gemaakt, tenzij anders afgesproken.
5. Tarieven en betalingsvoorwaarden
Bij het aangaan van de overeenkomst wordt het sessietarief afgesproken. Dit tarief is opgenomen in de behandelingsovereenkomst. De cliënt betaalt contant na afloop van de sessie, tenzij anders overeengekomen.
6. Sessieduur
De minimumtijd voor sessies met twee personen is één (1) uur en maximaal tweenhalf uur. Deze tijd geldt ook voor EMDR-sessies.
7. Nieuwe overeenkomst bij nieuwe afspraak
Indien artikel 4 van toepassing is en er een nieuwe afspraak wordt gemaakt, geldt een nieuwe behandelingsovereenkomst met mogelijk een aangepast tarief.
8. Annuleren van een afspraak
Indien de cliënt verhinderd is, dient een sessie minimaal 48 uur van tevoren te worden geannuleerd. Bij te late annulering of afwezigheid zonder bericht worden de kosten van de gemiste sessie in rekening gebracht, ongeacht de reden.
9. Dossier en inzagerecht
De therapeut houdt een dossier bij van aantekeningen en relevante documenten over de sessies. Op verzoek kan de cliënt dit dossier inzien. Tegen betaling van € 0,10 per pagina kan (een deel van) het dossier worden gekopieerd.
10. Geheimhouding
De therapeut heeft een geheimhoudingsplicht. Gegevens van de client worden alleen gedeeld met derden (zoals artsen of andere therapeuten) met uitdrukkelijke toestemming van de client.
11. Rapportagekosten
Indien de cliënt, diens huisarts of andere behandelaar een schriftelijke rapportage wenst over het behandelingstraject, wordt hiervoor een factuur opgesteld. Deze factuur dekt maximaal één uur arbeid, tegen het overeengekomen uurtarief.
12. Beroepsverenigingen en klachtenprocedure
De therapeut is aangesloten bij de beroepsverenigingen NBVH en Noloc. De regels van deze verenigingen zijn van toepassing. Bij klachten over hypnotherapie kan de client terecht bij de NBVH (info@nbvh.nl) of SCAG (ckf@scag.nl). Voor klachten over loopbaancoaching bij Noloc: info@noloc.nl. De therapeut is tevens geregistreerd bij het HBO-register voor Complementaire Zorg (RBCZ). Voor het indienen van een klacht bij het tuchtcollege: www.tcz.nu.
13. Gedragscode
De client dient zich als gast te gedragen en de regels van de gastvrou (therapeut) te respecteren. Er mag tijdens de sessie niet worden gerookt of alcohol worden gedronken. Schade aan eigendommen van de therapeut veroorzaakt door de client wordt verhaald op de client. Bij mishandeling van de therapeut door de client zal altijd aangifte bij de politie worden gedaan.
14. Aansprakelijkheid bij onvolledige informatie
Sabine Schouten, Drishti Hypnotherapie & Coaching, is niet aansprakelijk voor nadelige gevolgen die ontstaan door onjuiste of onvolledige informatie die de cliënt verstrekt heeft, of door het niet delen van beschikbare medische informatie.
15. Aansprakelijkheid voor schade aan eigendommen
Sabine Schouten, Drishti Hypnotherapie & Coaching, is niet aansprakelijk voor schade aan eigendommen van de cliënt door parkeren of het betreden van het terrein van de praktijklocatie, noch voor schade die ontstaat door het betreden van de praktijk, de hal of het gebruik van het toilet.